Sulęczyno
+48 58 684 50 15
Stefana Żeromskiego 15, 83-320 Sulęczyno
english
JOGA

Joga i jej wpływ na ciało oraz ducha

Stres, siedzący tryb życia, nadmiar bodźców i brak aktywności fizycznej mogą powodować problemy ze snem, chroniczne zmęczenie, bóle głowy i kręgosłupa oraz pogorszenie samopoczucia. Nic dziwnego, że coraz większą popularnością cieszą się zajęcia, takie jak joga, które przynoszą ulgę plecom, poprawiają oddech i nastrój. W jaki sposób? Sprawdź, co to jest joga, na co pomaga i jak zacząć praktykować!

Co to jest i co daje joga?

Joga jest systemem filozoficznym wywodzącym się ze starożytnych Indii, ale we współczesnym świecie zachodnim to przede wszystkim sposób na zachowanie prawidłowej postawy ciała i dobrego samopoczucia. Praktyka jogi polega na wykonywaniu sekwencji asan: mniej skomplikowane pozycje przeplatane są nieco trudniejszymi (w zależności od stopnia zaawansowania uczestników). Zajęcia rozpoczynają się rozgrzewką i kończą relaksacją. Podczas praktyki trzeba zadbać o prawidłową pozycję oraz swobodny i rytmiczny oddech.

Wiele osób, które wcześniej nie miały styczności z tego rodzaju zajęciami, zastanawia się, na co pomaga joga? Każda asana w nieco inny sposób wpływa na ciało. Wyróżniamy m.in. pozycje siedzące, które w pozytywny sposób wpływają na kręgosłup i ułatwiają pracę przepony, pozycje równoważne wzmacniające barki i ramiona, skłony rozciągające, wygięcia do tyłu zwiększające elastyczność kręgosłupa oraz pozycje regeneracyjne, które przygotowują ciało do wysiłku i pozwalają się zrelaksować po jego zakończeniu. Asany poprawiają krążenie krwi w organizmie i stymulują pracę narządów wewnętrznych. Najpopularniejsze asany to: „pies z głową w dół”, „pozycja dziecka”, „pozycja kobry”, „pozycja okrętu”, „pozycja krzesła” oraz „pozycja drzewa”. Wiele z nich, czasem w nieco zmienionej formie, wykorzystywanych jest na innych zajęciach jako forma rozgrzewki, a także na lekcjach wychowania fizycznego.

W praktyce jogi kluczowa jest systematyczność. Regularne ćwiczenia są w stanie zredukować stres, zmniejszyć napięcie, poprawić sylwetkę i pracę układu oddechowego. Joga to doskonały sposób na wzmocnienie, ale także uspokojenie. A relaks to jedna z tych rzeczy, której szczególnie brakuje nam we współczesnym, tak dynamicznie zmieniającym się świecie. Jogę może praktykować każdy, niezależnie od płci czy wieku. Kluczowy jest dobór poziomu zajęć do stanu zdrowia i kondycji.

Jak zacząć praktykować jogę?

Jogę możesz zacząć praktykować wszędzie: w domu, w trakcie przerwy w pracy, w podróży służbowej i na wakacjach. Zajęcia jogi odbywają się indywidualnie lub w grupach. Osobom początkującym zaleca się jednak rozpoczęcie praktyki pod okiem profesjonalnych instruktorów, którzy podpowiedzą, jak prawidłowo wykonywać poszczególne asany i poprawią ewentualne błędy. Godzinny relaks jest na wagę złota, ale wiele osób potrzebuje czegoś więcej niż pojedynczy trening na siłowni lub praktyka online. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się zorganizowane, kilkudniowe warsztaty jogi. W Leśnym Dworze wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, którzy szukają u nas pełnego relaksu. Wprowadziliśmy do oferty cykliczne warsztaty jogi z dyplomowanymi instruktorami i instruktorkami, którzy na co dzień udowadniają, że regularna praktyka może realnie wpłynąć na poprawę komfortu życia. Zajęcia odbywają się w warunkach sprzyjających odpoczynkowi: w otoczeniu łąk, jezior i lasów.

Już dziś serdecznie zapraszamy na warsztaty jogi w Leśnym Dworze !

Kontakt

recepcja@lesnydwor.pl

+48 58 684 50 15

Zarejestruj się, aby otrzymywać ekskluzywne oferty

Będziesz otrzymywał wiadomości e-mail z ofertami i promocjami.