Największe imprezy mogą się nie udać, jeśli zawodzi organizacja. A jej podstawą jest szczegółowy program. Dlatego właśnie jak najszybciej ustalcie przebieg całej imprezy punkt po punkcie.
W harmonogramie nie powinno zabraknąć aktywności całego dnia, gdyż wszystko musi być dokładnie zaplanowane czasowo – począwszy od makijażystki, fryzjera, przez tzw. first look, aż po błogosławieństwo rodziców. Jeśli aktywności te odbywają się w obiekcie weselnym, koordynator musi być zaznajomiony z Waszymi planami, zwłaszcza gdy potrzebujecie jego pomocy organizacyjnej czy po prostu miejsca na tzw. beauty room.
Nawet jeżeli wszystko to łącznie ze ślubem odbywa się poza obiektem, musicie przekazać szczegółowe informacje obsłudze, aby wiedziała, o której może się Was spodziewać i czym Was przywitać – tradycyjnie chlebem i solą czy toastem z szampana / Prosecco ? A może marzy Wam się koktajl powitalny będący jednocześnie okazją do składania życzeń ? W takim razie potrzeba na niego dodatkowej przestrzeni, a tam stolika na prezenty i wazonów na kwiaty. Oczywiście to tylko jeden z przykładów obrazujący wagę najmniejszego detalu.
W programie wesela trzeba koniecznie wpisać ewentualną sesję zdjęciową i zadbać, nie tylko o to, by nie uległa ona przedłużeniu, ale i by goście czuli się komfortowo. Nic gorszego niż grupa czekająca na Parę Młodą i niewiedząca, co ze sobą w tym czasie zrobić. Najlepiej zaplanować sesję po części powitalnej, a idealnie – innego dnia. Wariant pośredni to kilka szybkich ujęć przy obiekcie, o ile oczywiście może się on poszczycić malowniczym plenerem.
Wedding Planner lub koordynator wesel pomogą Wam rozpisać całe wydarzenie w czasie. Najważniejsze są tu punkty główne takie jak pierwszy taniec, podziękowanie dla rodziców, oczepiny, tort, dodatkowe atrakcje. To one wyznaczają kierunek serwisu – czyli kiedy pojawią się dania, wystawione zostaną bufety, a na stołach zawita dodatkowe ciepłe menu…
I ktoś tego programu powinien pilnować, każdorazowo potwierdzać informacyjnie z Parą Młodą, że już czas na taką czy inną aktywność. Jeśli takiej dedykowanej osoby nie ma, ciężar spada najczęściej na kierownika sali. Natomiast dobrze opracowany harmonogram i wtajemniczona w niego Para Młoda oraz obsługa to podstawa weselnego sukcesu.
Niemniej ważne jest ustalenie przewidywanego końca imprezy, gdyż to wiąże się z godzinami pracy obsługi. Standardowo wesela trwają do 4.00 rano, ewentualnie 5.00, jeśli dłużej, to może to skutkować dodatkowymi kosztami.